Friday, March 26, 2010

Little artist...

Tanx to my angel miss ayra for revamping kiboo's boring phones and cheque book casing...






now my stuff are much more funkier and exciting..weeehoooo~ tanx miss ayra...kiboo luvs u loads...

xoxoxo

*´`·.¸¸.·´`cru314ngel/cu734ngel´`·.¸¸.·´`*

Thursday, March 18, 2010

Bertemu Rasulullah saw

Got this note from a friend. A real and true story of an iium(uia) student. A very inspiring and motivational incident. Love Him and him(Rasulullah saw) more each passing day. Rasulullah, a person whom ive never met, never heard his voice...only know and follow his teachings and ethics. A person whom i miss alot...more than my own dad, more than any1 even when ive never met him!do enjoy d notes here k?love you all!:*







alhamdulillah Allah grant me His blessing for me to have a chance to read this story...to all my friends, do tag your friends in this notes....share to as many people as we can...may this story bring happiness to us...aminn....





taken from Siti Nursafura

luangkan masa kalian untuk membaca.. ambil peringatan dari Baginda Nabi sempena keputeraannya tahun ini.. tunjukkan kecintaan pada Rasulullah s.a.w...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ya Allah..lancar jari ini menaipkan sebuah pengalaman yg amat berharga dr seorang insan yg dipilih Allah utk berjumpa Nabi Muhammad s.a.w. melalui mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427H bersamaan 10 0gos 2006.

Nama yg dipilih oleh ayah beliau adalah Syamimi yg bermaksud 'kesayanganku', jua gelaran Nabi pada puteri kesayangan Baginda, Fatimah. Ketika khilaf memilih nama itu, ayah beliau mengharapkan mudah2an suatu hari nanti anaknya akan menjadi salah seorang mutiara kesayangan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah, doanya makbul selepas 23 tahun kelahiran anak sulungnya daripada 8 adik-beradik.

Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas dalam hatinya. Beliau menghabiskan masa 3 tahun utk menghafal 30 juzuk Kalamullah ketika berada di negeri kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah yang mengharapkan ada dalam kalangan anak mereka menjadi seorang hafiz atau hafizah. Sebagai anak sulung, beliau mengambil tanggungjawab ini utk menjadi contoh kpd adik2 yg lain. Setiap hari beliau hafal 2 mukasurat Al-Quran dan tasmi' dgn ustaz di sebelah rumahnya. Sekarang beliau pelajar tahun 4 jurusan Undang-Undang Syariah di universiti ini.

Akak ni memang diuji dengan sakit yg tak tahu apa punca sejak lebih setahun yg lalu. Sakitnya rasa seperti ditikam-tikam dengan pisau di bahagian belakang tubuhnya, tambahan pula kaki yang sakit di bahagian lutut sejak 8 tahun lalu tidak pernah sembuh. Pernah satu ketika, selepas makan, beliau muntah bersama segumpal rambut dari kerongkongnya. Penderitaannya hanya Allah dan dia sendiri yang tahu. Sudah lama beliau tidak terdaya ke kelas kerana sakit itu membuatkan dia tidak dapat berdiri atau berjalan. Hilang selera makannya hingga badannya susut hampir 13 kg. Beliau hanya menggagahkan diri untuk pergi berwudhu' 2 hingga 3 kali sehari. Wudhu' itu dijaga sebaik mungkin untuk ibadah sepanjang hari.

Hari2 yang dilaluinya dipenuhi dgn membaca Al-Quran dan qiamullail sebagai pendinding daripada gangguan yg terus2an menyakiti diri. Diceritakan makhluk2 halus itu akan mengganggunya terutama pada waktu sebelum Subuh, Zuhur dan Maghrib. Beliau telah banyak berubat di merata tempat, berjumpa doktor2 pakar, malah ulama' yg faqih dalam ilmu perubatan islam serta akhir sekali bertemu sorang lecturer di sini. Tapi beliau hanya mampu bertahan. Pesan ustaznya, setiap kali beliau sakit, banyakkan baca Surah Al-Baqarah.

Pagi Khamis itu, beliau berniat utk hadir kuliyah sebab sudah terlalu lama tidak mampu ke kelas. Beliau bangun kira2 jam 4.30 pagi utk solat. Berbekalkan sedikit kekuatan yg digagahkan, beliau ke bilik air utk berwudhu' dgn memapah dinding dan segala apa yg mampu membantu beliau untuk berdiri. Habis berwudhu', beliau jatuh tersungkur, rasa seperti ada yg menolak keras dari belakang. Tika itu beliau sudah tidak mampu berdiri, justeru beliau merangkak ke bilik. Sampai saja di bilik, beliau ketuk pintu dan rebah di depan bilik tersebut. Disebabkan sakit yg mungkin dah tak tertanggung, dengan spontan beliau niatkan, "Ya Allah, kiranya mati itu baik untukku, aku redha, tapi kiranya Engkau ingin aku terus hidup, aku ingin dengar kata-kata semangat drpd Rasulullah s.a.w. sendiri.."

Kemudian beliau pengsan. Sahabat2 sebilik mengangkat beliau ke dalam biliknya dan di baringkan di sana . Waktu itu, sahabat2nya telah pun 'forward message' pd rakan2 yg lain agar dibacakan surah Yasin kerana beliau nampak sudah nazak. Malah mereka telah sedia dgn nombor2 ahli keluarganya utk dihubungi kiranya ada apa2 berlaku dengan izin Allah. Kira2 jam 11 pagi itulah, ketika tertidur dgn tenang dalam waktu qoilullah, beliau bermimpi. Beliau sedang terbaring dalam keadaan memakai telekung dgn tangannya diqiam seperti dalam solat di suatu tempat asing yang sangat cantik. Beliau terbaring di sebelah mimbar dan kelihatan banyak tiang di sekitarnya.

Tiba-tiba datang seorang Hamba Allah dgn wajah yang bercahaya dari arah depan dan berdiri hampir sekali, kira2 2 meter dari beliau. Wajahnya SubhanaLlah..indah sekali, tak dapat nak digambarkan. Beliau tertanya2, siapakah orang ini? cantik sekali kejadiannya dan hati beliau rasa sangat tenang dgn hanya melihat wajahnya. Dirasakan seluruh kesengsaraan yg ditanggung selama ini lenyap begitu sahaja. Kemudian, Hamba Allah itu mengatakan, "Assalamu'alaikum, ana Rasulullah.." Subhanallah..baginda Nabi rupanya! Nabi memakai jubah putih dan kain serban berwarna hijau di atas bahu baginda. Beliau nampak dgn jelas mata Baginda Nabi, janggut Baginda, rambut Baginda, kain serban di atas bahu Baginda dan tubuh Baginda. Kemudian Nabi katakan "Enti fil masjidi" (kamu sekarang berada di masjidku, Masjid Nabawi).. Allahuakbar!

Kemudian Baginda Nabi s.a.w. berkata: QalAllahuta' ala; "InnaAllahama' assobirin" (sesungguhnya Allah bersama orang2 yg sabar). Ketika mendengar suara Nabi mengalunkan Kalamullah, terasa bergema suara merdu Nabi di seluruh alam. Sememangnya Baginda sebaik-baik kejadian dan diciptakan dgn penuh kesempurnaan. Nabi katakan (dalam lughahl arab, tp diterjemahkan di sini) ; "Ya Syamimi, dengan berkat kesabaran enti, dgn sakit yg enti tanggung selama ini, dan dgn berkat Al-Quran yg enti pelihara di dlm hati, maka Allah bukakan hijab utk enti nampak ana.." Ketika Nabi menyebut Ya Syamimi, terlintas di hatinya "Ya Allah..Baginda kenal ummatnya!". Ya Rasulullah... Ketika itu, beliau dapat merasakan baiknya Allah, memberikan nikmat yg begitu besar buat dirinya.

Kemudian Nabi katakan lagi; "Sampaikan salamku buat sahabat2 seperjuangan Islam. InsyaAllah, kita semua akan berjumpa nanti.." Nabi s.a.w. kemudian melafazkan; "Ummati.. ummati..ummati..." dan beliau nampak jelas Nabi menangis saat itu. Beberapa titisan airmata Baginda yg suci mengalir utk ummat Baginda! Kemudian Baginda Nabi melangkah pergi. Beliau merintih, "Jangan pergi Ya Rasulullah.." tetapi Baginda tetap pergi. Subhanallah, walaupun kita tak pernah bersua dgn Nabi yg mulia, Baginda kenal dan sentiasa ingat akan ummatnya. Beliau sendiri tidak pasti, apakah Baginda menangis kerana rindu kepada ummatnya, atau mungkin saja baginda sedih dgn ummat akhir zaman ini? wallahua'lam...

Sedar daripada tidur yg amat indah pengisiannya itu, beliau masih dikelilingi oleh rakan2 yg turut terdengar rintihan beliau dalam tidurnya "Jangan pergi Ya Rasululah..." Beliau kemudian menceritakan kpd para sahabat tentang mimpinya sekaligus menyampaikan salam Rasulullah buat ummat Baginda. Semua yg mendengar menangis lantaran rindu pada Nabi. Rasa malu pada Nabi krn kita jarang2 ingat pada Baginda sedangkan kita amat terhutang budi padanya. Lebih2 lagi kita sedar bahawa hanya syafaat Bagindalah yg dikejar di akhirat kelak.

Ya Allah..ketika itu, tiada kata yg lebih tinggi drpd kalimah Alhamdulillah utk di rafa'kan pada Allah atas ni'mat yg begitu besar yg Allah berikan pada dirinya. Rasa tak layak dirinya menerima anugerah dgn ujian yg hanya sedikit berbanding insan2 yg lebih berat diuji oleh Allah. Kiranya ada kalimah pujian yg lebih tinggi dr Hamdalah, pasti akan beliau sebutkan buat Allah Yang Maha Kaya. Semuanya terangkum dalam Rahmat-Nya yg melimpah ruah. Rasa sakit masih menular di tubuhnya. Cuma kali ini dia bertekad tidak akan menangis lagi utk kesakitan ini.

Usai solat Zuhur, rasa sakit yg ditanggung makin hebat. Tak pernah beliau merasakan sakit yg sebegitu rupa. Terasa panas seluruh badan dan seluruh tubuhnya rasa ditikam pada setiap penjuru. Kalau dulu, beliau akan menangis dalam menghadapi kesakitan, namun pada waktu itu beliau pujuk diri utk tidak menangis. "Apa sangatlah sakit yg aku tanggung ini berbanding nikmat yg Allah telah bagi utk melihat Baginda Nabi s.a.w.."

Kemudian beliau tidur. Beliau terus rasakan berada di tempat tinggi, tempat yg biasa hadir sepanjang beliau menerima gangguan. Beliau katakan "Ya Allah, apa lagi yg hendak Engkau berikan buat hambamu yg hina ni, rasa malu sangat dengan-Mu Ya Allah..." Kemudian dgn izin Allah, datang empat orang yg berpakaian serba hijau. Salah seorang daripadanya mengatakan; "Assalamu'alaikum Ya Syamimi..Rasulullah s.a.w. sampaikan salam buatmu. Kami utusan Rasululah..Nahnu khulafa' ar-rasyidin. Ana Abu Bakr, ini Ummar Al-Khattab, Uthman bin 'affan dan Ali.." Subhanallah..Saidina Abu Bakr memperkenal dirinya dan ketiga2 sahabat yg mulia. Beliau nampak sendiri, Saidina Abu Bakr yg amat lembut perwatakannya, Saidina Ummar dgn wajah tegasnya, Saidina Uthman yg cantik sekali dan Saidina 'Ali yg agak kecil orangnya.

Para Sahabat mengatakan; "Kami diutuskan oleh baginda Nabi utk membantu enti.." Kemudian keempat2 mereka membacakan ayat 102 surah Al-Baqarah yg bermaksud:

"Dan mereka mengikuti apa yg dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yg kafir, mereka mengajarkan sihir pada manusia dan apa yg diturunkan pada 2 malaikat di negeri Babylon iaitu Harut dan Marut. Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan 'sesungguhnya kami hanyalah cubaan (bagimu) sebab itu janganlah kafir.' Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) denagn isterinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dgn sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barang siapa membeli (menggunakan sihir) itu, nescaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dgn sihir, sekiranya mereka tahu.."

Selesai membaca ayat itu, para sahabat Nabi menghembus pada makhluk2 yang sedang mengganggu beliau dan mereka semua hancur terbakar. Subhanallah..waktu itu terus terasa seolah2 tubuhnya yg sakit dahulu ditukarkan Allah s.w.t. dgn tubuh yg baru. Hilang segala kesakitan yg setahun lebih ditanggung beliau dgn sabar. Saidina Abu Bakr mengatakan; "Inilah ganjaran besar dari Allah buat orang-orang yang sabar.." Kemudian, para sahabat Nabi yg mulia pun pergi meninggalkannya.

Selesai mimpi indah yg kedua ini, beliau bangun dr tidur dan terus duduk. Rakan2 sebilik pelik, kenapa beliau dapat bangun dan duduk dgn mudah . Kemudian sahabat2nya itu menyuruh beliau bangun berdiri dan alhamduliLlah..dgn mudah beliau bangun berdiri dan berjalan d sekitar bilik. "Ya Allah, penyakit ana dah sembuh.." Semua sahabat yang ada di situ bergembira dan menangis. Kemudian beliau segera ke bilik air untuk berwudhu'. Dengan tubuh yang 'baru', beliau sujud syukur pada Allah s.w.t. "Ya Allah, kiranya di beri tempoh sujud 100 tahun pun belum dapat diriku menjadi hamba-Mu yg bersyukur atas nikmat yg telah Engkau berikan.."

Beliau berpesan pada kami; "Adik-adik, wajarlah para sahabat Nabi yang mulia sanggup mati demi mempertahankan Baginda. Akak yang diberi rezeki melihat Nabi tak sampai pun 5 minit dah rasa tak sanggup berpisah dengannya. Kalau boleh, nak duduk je di bilik untuk beribadah pada Allah dan mengenang wajah Nabi yg mulia. Tapi menyedari banyak lagi taklifan dan tanggungjawab kita atas muka bumi Allah ini, maka hidup mesti diteruskan. Sekarang ini hati akak tenang sangat..kalau boleh, nak je akak pinjamkan hati ni walau hanya sesaat agar adik2 dapat merasakan betapa beningnya hati ini. Tapi itu tak mungkin kan , mungkin ini bahagian akak, bahagian kalian? Hanya Pemiliknya Yang Maha Tahu. Akhir sekali akak ingin katakan, tak rugi kita bersabar..."

Keperibadiannya indah. Cerminan al-Quran katanya 'Aisyah ra. Dari semua aspek kehidupan, diperagakannya hanyalah kesyumulan. Allah mengajar manusia berkehidupan di muka bumi ini melalui baginda. Menuruti sunnahnya adalah pahala. Kasih sayangnya tiada bertepi, dari yang kecil hingga yang tua, dari hamba hingga ke bangsawan, dari dulu sampai sekarang, hingga ke akhirnya.. Dialah peribadi unggul sepanjang zaman. Mencintainya suatu kemuliaan...

Pernah suatu ketika Rasulullah berkumpul didalam satu majlis bersama para sahabat. Tiba-tiba bergenang air mata baginda s.a.w. Para sahabat gelosah melihat sesuatu yang tidakmereka senangi di wajah Rasulullah saw. Bila ditanya oleh Saidina Abu Bakar ra, baginda mengatakan bahawa terlalu merindui ikhwannya.. Saidina Abu Bakar sekali lagi bertanya Rasulullah saw, "bukankah kami ini ikhwanmu?" Rasulullah menjawab, "Tidak, kamu semua adalah sahabatku.. ikhwanku adalah umatku yang belum pernah melihat aku tetapi mereka beriman dan sangat mencintaiku... Aku sangat rindu bertemu dengan mereka.."

Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya (al-Ahzab:56)

p/s: sungguh...berderaian air mataku mengalir..daku rindu akan dirimu..Ya Rasulullah!
(kisah ini dinukilkan oleh sahabat Syamimi hasil pengalaman benar yang telah dilalui..pernah disebarkan melalui e-mel & blog sebelum ini..)

sesungguhnya,ana sangat bersyukur kerana dilahirkan didunia ini sbgai ummat nabi Muhammad S.A.W...
banyakkan lah berselawat dan mendengar zikir..insyaAllah kita semua akan mendapt syafaatnya di Akhirat kelak..wallahu'alam..(*_*)

Tuesday, March 16, 2010

Transformation


Real transformation!!


This is a picture of our customer who has been using premium beautiful...

2006
Weight: 70kg

2005
Weight 66kg


Sept 2009
56kg!!
Sept 2009
56kg!!


Just....

PREMIUM BEAUTIFUL

CALL US NOW!!

0163434431


p/s: She texted my business partner saying " Kita lose weight dengan herbalife but then naik balik, Kita lagi rela promote PB coz PB help me to maintain my weight and bodyshape"



"i just feel that, this is not nice. i am not lying, you are just helping me out and she needs to grow up...."

FIR..

Please Stop making assumptions. Here are some facts on FIR that i want to share with all my readers.


Far Infrared (FIR) Healing Medical Facts and Research Data From Japan And Other Sources.
Over the last 25 years, Japanese and Chinese researchers and clinicians have completed extensive research on far infrared medical treatments and report many amazing discoveries. In Japan, there is an 'infrared society' composed of medical doctors and physical therapists dedicated to further infrared research. Their findings support the health benefits of far infrared therapy as a method of healing.

1) Far Infrared therapy increases blood circulation and oxygen supply to damaged tissues (aiding reduction of chronic joint and muscle pain or sport injuries), promotes relaxation and comfort, induces sleep and relieves stress.

2) German medical researchers concluded one session of far infrared therapy for over 1 hour can have significant reduction of blood pressure thanks to a persistent peripheral vessels dilation. They also noted that blood viscosity was improved. After 1 hour of far infrared radiance, there is a significant decrease of blood pressure - cardiac ejection resistance - total peripheral resistance - and significant increase of heart rate, stroke volume, cardiac output, and ejection fraction.

3)Pneumonia:
C. Dunson, a Lymphologist in Utah reported that within 15 minutes of a client being treated with FIR and lymphology therapy, their pneumonia was cleared. Infrared therapy in both Japan and China has proven to be outstanding for asthma, bronchitis, colds, flu, sinusitis and congestion as it clears inflammation, swelling and mucous clogged passages, as testified to in Dr. Kyuo's book below.

4)Dr. Sasaki Kyuo, M.D. has done extensive research on the therapeutic uses of far infrared therapy. She is the author of "TheScientific Basis and Therapeutic Benefits of Far Infrared Ray Therapy' - which presents the clinical effects of far infrared ray therapy

Besides cancer, Dr. Kyuo reports continual successful treatments of many other diseases by use of FIR waves - treatments not only by her but also by many other doctors. The list of diseases - documented in her book - includes stress induced chronic diarrhea, abdominal distention, ulcerated large intestines, gastritis, facial numbness, hemorrhoids, shoulder, back, and knee pain, rheumatism, hypertension, diabetes, weight loss, breast and abdominal tumors, low blood pressure, asthma, anemia, burns and scalds, body odor, early onset of baldness, fracture of cervical vertebra, radiation exposure and related diseases.

Far Infrared Therapy:
* Improves micro circulation by exerting strong rotational and vibrational effects at molecular level.
* Enhances the delivery of oxygen and nutrients in the blood cell to the body's soft tissue areas.
* Promotes regeneration and fast healing.
* Increases metabolism between blood and tissue.
* Enhances white blood cell function, thereby increasing immune response and the elimination of foreign pathogens and cellular waste products.
* Removes accumulated toxins by improving lymph circulation which are often at the core of many health problems.
* Stimulate the hypothalamus, which controls the production of neurochemicals involved in such biological processes as sleep, mood, pain sensations, and blood pressure.

5)A clinical trial in Japan reported a successful solution for seven out of seven cases of rheumatoid arthritis treated with whole-body far infrared therapy.

Dr. Masao Nakamura of the O and P Medical Clinic in Japan reports success with the use of far infrared heat treatment for the following:

  • Acne.
  • Arthritis.
  • Ear Diseases.
  • Gastroenteric Problems.
  • Insomnia.
  • Menopause.
  • Whiplash.
  • Sciatica.
  • Shoulder Stiffness.

Aging and Far Infrared Heat Therapy
The following health challenges have been reported in Japan to be alleviated or reduced by the use of far infrared therapy:

  • Asthma, bronchitis (cleared up).
  • Rheumatoid arthritis (7 out of 10 cases resolved in one clinical trial).
  • Benign prostatic hypertrophy (reduced).
  • Cancer pain (greatly relieved pain in later stages).
  • Cirrhosis of the liver (reversed).
  • Chrone's Disease (gone).
  • Cold hand and feet (a physical therapist discovered 20-50% improvement was maintained).
  • Cystitis (gone).
  • Duodenal ulcers (eliminated).
  • Compression fracture pain.
  • Gastritis (relieved).
  • Hemorrhoids (reduced).
  • Hepatitis (gone).
  • High blood pressure (in the case of a diabetic a systolic decrease from 180 to 125 +
  • concurrent weight loss).
  • Keloids (significantly softened and, in some cases, completely gone).
  • Leg ulcers (healed when previously static and resistant to other care).
  • Menopause.
  • Pain preventing sleep or limiting sleeping positions (relieved).
  • Post-surgical adhesions (reduced).
  • Radiation sickness (relieved signs and symptoms).
  • Sequel of strokes (Herniparesis relieved over time).

  • Musculo-skeletal Improvements with Far Infrared Heat
    Success has been reported from infrared treatments by Japanese researchers for the following musculo-skeletal conditions:

    • Arthritis, Gout, Rheumatoid, DJD (each substantially relieved or improved).
    • Adhesions (common in competitive athletes, trauma, and repetitive stress syndromes).
    • TMJ Arthritis.
    • Acel-Decel Injury Sequelae.
    • Low-Back Pain (relieved).
    • Bursitis (eliminated).
    • Brain Contusion (accelerated healing).
    • Disc-Protrusion Related Neuralgia.
    • Compression Fractures (in one situation pain stopped for three days with one treatment).
    • Muscle Tension (relaxed).
    • Muscle Spasms (reduced or eliminated).
    • Post-Exercise Muscle Pain (good results - vital to competitive athletes).
    • Shoulder pain (relieved or improved).
    • Spinal Chord Shock (reversed post traumatic shock).
    • Tight Shoulders (more relaxed).
    • Traumatic Arthritis.

    Ear, Nose, and Throat Conditions Relieved with Far Infrared Heat
    The Japanese report the following ear, nose, and throat conditions relieved with far infrared heat treatments:

    • Body Odor.
    • Chronic middle-ear inflammation of infection.
    • Clogged pores (unplugged of cosmetics, unexcelled skin texture and tone).
    • Dandruff (increased blood flow through the scalp).
    • Eczema and Psoriasis (respond well).
    • Lacerations (healed quicker with less pain and scarring).
    • Nettle rash.
    • Nose bleeding (reduced).
    • Skin Conditions (improved).
    • Teenage skin problems (clearing acne and blackheads).
    • Poor skin tone - Scars and pain from burns or wounds (decreased in severity and extent).
    • Sore throats.
    • Tinitus (chronic severe case cleared with 10 infrared treatments).
    • Used routinely in burn units throughout Asia.

    FIR proven to have so many benefits to us. Why doubt things that are good for you? Kita ikhtiar untuk mencari penawar atau ubat utk penyakit2 sambil bertawakal kpd ALLAH. Jangan hanya berdoa utk disembuhkan penyakit tanpa usaha sendiri. Ive done my part in sharing the knowledge of goodness that i know, and now its your turn to take it and use the info wisely. The choice is in ur hands.

    Corset oh corset...

    Honestly, ive never imagine myself wearing a corset in a million years..tah ler...cam fobia jer imagine pakai corset and cam sesak nafas. Maybe bcos of gambaran cerita2 cowboy omputih di mana perempuan2nye suka memakai corset lepas tuh kalau dok tang panas sket, terus pengsan...hahaha..

    BUT

    Lepas bersalin my 1st angel, dipaksa la pakai benda alah ni kan...tup2 suka n sgt selesa...tp time tuh menyewa my sis in law nye corset shj...lpas tuh tak teringat dah ttg korset morset neh...sakit belakang pon menjelma kembali....makin menjadi2 lepas dpt 2nd angel neh pulak...adoiyai...malam2 nak tido pon susah..kena lapik belakang badan ngan bantal sumer mengalahkan org mengandung. Actually, sakit belakang ni da lama dah sejak I std 6 lagi sbb adegan jatuh yg agak teruk dan membawa kesan sehingga sekarang. I pulak stok tak suka mengurut neh. So berbalik pada topik entry kali ni, dipendekkan cerita, setelah mengalami sakit2 belakang yg semakin berleluasa, maka saya tekadkan diri utk cuba memakai corset premium beautiful neh(PB) yg full set(time dlm pantang arituh tak pakai girdle,maklumlaaa corset pinjam kan..takkan nak pinjam girldle skali...euuuuwwww....!!!). Mula2 pakai tuh agak susah la, sbb biasanya bra ader 2 cakuk je,tapi PB neh ader sampai 6 cakuk...berpeluh jugak laaa...but biler da 2nd time tuh, senang jer pakai...tak sampai 5 minit pon. And alhamdulillah, sakit belakang pon takder. Postur duduk kembali betul sbb korset tuh dok sapot. And bila da pakai secara disiplin 8 jam sehari, automatik badan kiter takkan membongkok biler duduk dah. Ni berdasarkan pengalaman sendiri. Dan yang paling penting, korset ni,walaupon kiter pakai 2 lapis, tak panas sbb material yg digunakan. Kalau tak caya, saya boleh bagi anda cuba. And takder pulak rase sakit ke apa ke, lagi selesa ader laa. Maybe some people tend to feel pain when wearing this corset maybe due to the wrong size chosen. So to avoid that, just have to measure properly je. As ez as that. Kat bawah ni i'll post some of the benefits of PB and testimonials from our customers(my bzness partners and me). Oh ya, btw, the corset can also b worn by man. The corset consists of 3 piece. First, the girdle, 2nd the long brassiere and 3rd the waist something. So kalau yang lelaki nak pakai, just pakai yang waist thingy tuh. And don't have to wear it too tight. Its really good for the back bones. And the best part is, long girlde tuh mmg tak bergulung langsung...!!!

    Contact me at 0163434431...



    PAKAIAN DALAM PEMBENTUKAN BADAN PREMIUM BEAUTIFUL membentuk kontur keseluruhan badan yang menarik, bentuk badan yang sihat dan seimbang. Memberikan kesan secara serta merta dengan selamat tanpa memerlukan pengambilan ubat, melakukan pembedahan dan senaman.


    Kelebihan kualiti kain Premium Beautiful :

    • Rekabentuk stereoskopik sinar infra merah jauh yang berdasarkan potongan rangka badan manusia. Ia berfungsi mendorong peredaran darah dan proses metabolisme.

    • Kuasa serapan yang baik, sesuai untuk dipakai seharian, pakaian dalam yang boleh dicuci dan tahan lama.

    • Kuasa regangan dalam semua hala. Dapat diregang secara 360 darjah mengikut pergerakan badan tanpa mengubahkan rekabentuk asalnya.

    • Sinar infra merah jauh (FIR) yang dapat menambahkan kekenyalan dan ketegangan buah dada dan menggiatkan tumbesaran buah dada.


    Kebaikan
    FIR (Far Infrared Rays)

    What is Far Infrared therapy (FIR) and what does it do:

    Far Infrared Ray are waves of energy, totally invisible to the naked eye, capable of penetrating deep into the human body, where they gently elevate the body's surface temperature and activate major bodily functions.

    Benefits:

    Far Infrared expands capillaries which stimulates increased blood flow, regeneration, circulation and oxygenation.

    2) Far Infrared is excellent for detox. Scientists in Japan report that in the FIR treatment of clogged capillary vessels, heat expands the capillaries and then initiates the start of a process to dissolve hidden toxins. Far Infrared thereby promotes elimination of fats, chemicals and toxins from the blood: Poisons, carcinogenic heavy metals - toxic substances from food processing - lactic acid, free fatty acids, and subcutaneous fat associated with aging and fatigue - excess sodium associated with hypertension - and uric acid which causes pain. Furthermore, if sebaceous glands are activated, accumulated cosmetics in pores can be eliminated through the skin (sweat and oil glands) rather than by the kidneys.

    3) Far Infrared stimulates enzyme activity and metabolism - One hour under the HotHouse burns over 900 calories by raising the metabolism and body temperature. FIR heat also breaks down cellulite - trapped water, fat and waste.

    4) Far Infrared promotes the killing of many pathogenic (disease causing) bacteria, viruses, fungi and parasites.

    5) Far Infrared promotes rebuilding of injured tissue by having a positive effect on the fibroblasts (connective tissue cells necessary for the repair of injury). Furthermore, it increases growth of cells, DNA syntheses, and protein synthesis all necessary during tissue repair and regeneration. Excellent for healing burns, scar tissue and skin problems.

    6) Far Infrared relieves nervous tension and relax autoneuro muscles thereby helping the body make the most of its intended healing abilities. FIR reduces soreness on nerve endings and muscle spasms, as muscle fibers are heated.

    7) Far Infrared strengthens the Immune System by stimulating increased production of white blood cells (leukocytes) by the bone marrow and killer T-cells by the thymus.

    8) Far Infrared strengthens the Cardiovascular Systemby causing heart rate and cardiac output increase, and diastolic blood pressure decrease - Extensive research by NASA in the early 1980's led to the conclusion that far infrared stimulation of cardiovascular function would be the ideal way to maintain cardiovascular conditioning in American astronauts during long space flight.


    PREMIUM BEAUTIFUL

    Terdiri daripada 3 bahagian iaitu:



    Long Bra

    Fungsi:
    1. Cawan coli dengan 3 keping jahitan stereoskopik dapat menolak atas, menyokong dan menetapkan kedudukan buah dada.

    2. Rawan keluli memori berfungsi untuk menetap dan menyokong buah dada.

    3. Rekaan kuasa tekanan dan regangan berganda pada bahagian depan coil dapat menyelaras perut yang buncit lalu meninggikan kedudukan kontur buah dada.

    4. 2 batang keluli berupaya untuk menyelaras dan membentuk kontur badan.

    5. Rekaan kuasa tekanan dan regangan berganda pada bahagian belakang coli dapat menutupi bahagian belakang badan, dapat menyelaraskan lebihan lemak pada bahagian belakang , turut mengatasi masalah berbadan besar.

    6. Rekaan bentuk ' U ' pada bahagian belakang coli bukan sahaja dapat menguruskan badan, malahan menambah kontur bahagian belakang.

    7. Perhiasan berlian berbentuk rama - rama menonjolkan keunggulan produk.

    8. Rekaan 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.


    Bengkung


    1.Tujuh batang keluli memori dapat menyokong pinggang dan menegakkan tulang vertebra, turut berupaya memperbaiki postur berdiri dan duduk.

    2.Rekaan unik berdasarkan potongan rangka badan manusia, memperkuat pengagihan lemak pada bahagian pinggang ke bahagian dada dan punggung secara serata, turut mencapai kesan pembentukan badan yang seimbang.

    3.Tali kenyal yang diimport dari Jepun, membantu menyelaraskan kontur pinggang.

    4.Rekaan secara fleksibel, menghasilkan kesan pembentukan berdasarkan kesesuaian badan individu.
    5.Rekaan 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.

    6.Perhiasan berlian berbentuk rama ¨C rama menonjolkan keunggulan produk.

    Long Girdle



    Fungsi:
    1. 32 kepingan jahitan stereoskopik, berdasarkan teori mampatan berserpihan, mengagihkan lebihan lemak ke arah bahagian badan yang bersesuaian.

    2.Rekaan dan jahitan unggul cawan pinggul dapat membetulkan pinggul yang lentur, membentuk kontur pinggul yang mempesona dan meninggikan pinggul.

    3.Mengasingkan kontur peha dan pinggul, mengagihkan lebihan lemak pada peha ke dalam cawan pinggul dan membentuk kontur pinggul yang sempurna.

    4.Dilengkapi dengan kain jenis kapas yang selesa pada bahagian dalam pinggang seluar dapat memperbaiki dan membentuk kontur pinggang yang mempesona.

    5.Perhiasan berlian berbentuk rama ¨C rama menonjolkan keunggulan produk.
    6.Mampatan yang tetap ke atas abdomen dapat mengurangkan lebihan lemak lalu memperbaiki masalah perut yang buncit.

    7.Rekaan mampatan 2 lapisan berfungsi menyelaraskan lemak pada sekitar peha, membentuk kontur peha yang menarik.

    8.Penggunaan 2 lapisan kain kapas berlubang kecil berfungsi untuk memberi keselesaan.

    9.Penggunaan renda yang fleksible, mengelakkan perasaan tidak menyenangkan akibat pergeseran dengan benang seluar.

    Testimonials:

    “ Saya telah berputus asa untuk menguruskan badan, malah tidak tefikir dapat menurunkan berat badan sebanyak 8kg dalam masa 3 bulan.”


    “Saya mula rasa rendah diri dan tercabar apabila rakan –rakan, saudara mara terutamanya suami menegur keadaan tubuh saya, sehingga ada yang menyatakan saya kelihatan lebih berumur dari usia sebenar!. Sebaik sahaja pulang dari US, saya berazam untuk menguruskan badan tetapi tidak kesampaian. Sehinggalah seorang rakan meperkenalkan saya dengan PB. Alhamdullilah selepas 5 bulan memakainya, tubuh saya mula kembali terbentuk (shaping), dan berat dari 66kg kini turun ke 58kg. Apa yang membanggakan saya ialah, suami juga telah memuji bentuk saya sekarang” .


    "Selain memiliki bentuk badan yang semakin menarik saya juga berasa lebih cergas dan sihat kerana penyakit-penyakit seperti lelah, migraine, gastric, tonsil dan sengal badan semakin berkurangan."


    “Pada pendapat saya, walaupun ada yang menyatakan harga pakaian PB ini tinggi, tetapi untuk memiliki bentuk tubuh yang menarik dan kesihatan fizikal yang berpanjangan adalah asset yang paling berharga dan tidak ternilai dari wang ringgit. Lagipun PB ini terdapat 3 keistimewaannya jika diamalkan dna berdisiplin memakainya iaitu 1) ia membantu membentuk tubuh 2) untuk kesihatan 3) membantu dalam hubungan intim suami isteri” jelas Wan panjang lebar yang mendisiplinkan diri memakai PB selama 8 jam sehari bagi mendapatkan hasil yang memuaskan dalam masa yang singkat.

    "Saya telah berkahwin selama 3 tahun dan tidak dikurniakan cahayamata. Alhamdullilah setelah 3 bulan saya mencuba PB ini saya disahkan mengandung! PB bukan sahaja untuk menurunkan berat badan malah membantu wanita yang sukar mengandung"



    Our clients:

    "I dah turun 3kg in 5 days! So amazing!!" - Anis

    "Akak penah pakai brand C***y, tak sama macam PB! PB ni tak bergulung langsung kat bhgian girdle dia & selera makan pun dah kurang, asek buang angin jer!" - Kak Hali

    "baru 5 hari pakai dah pakai cangkuk yang paling kecik!" - Siti

    "Betul u cakap, stretchmark i dah pudar! and the best thing my nipple jadi warna pink balik" -Fifi


    So kalau berminat...emel me at cru314ngel@gmail.com atau 0163434431
    the price per set as follows:
    Size XS-M: RM2400
    Size XXXL-L : RM2600



    BUT there will be spacial discounts and gifts if purchased made by cash...(valid thru march and april 2010) ;)
    cash payment:
    size xs - m : rm2000(a saving of rm400)
    size XXXL-L : rm2200(saving of rm400)

    Expensive maybe but its a LIFETIME warranty. And its proven to be effective. Furthermore, you wont be using it only for a day but it can last a lifetime. Think of it as an investment on ur health and beauty. Think wisely...;)

    *psssst...i accept credit card and paypal..just emel me for details..
    we also do global posting..;) Hurry....!!

    Saturday, March 13, 2010

    Free Trip




    Trip to switzerland...

    Return ticket
    +
    Meals
    +
    Accomodation
    +
    Tour package


    FREE
    (valid till april, first come first serve basis)

    To know more details on this offer, kindly msg/call me at 0163434431



    xoxoxo

    *´`·.¸¸.·´`cru314ngel/cu734ngel´`·.¸¸.·´`*